Jakarta, tvOnenews.com – Pemerintah malaysia terus mengibau warganya agar tidak meninggalkan rumah selama masa pembatasan pergerakan mencegah meluasnya penyebaran covid-19. Selain melakukan sosialisasi, razia di jalan juga bertujuan untuk membatasi mobilitas masyarakat.

selain itu, pemerintah malaysia pun meniadakan ibada shalat jumat selama dua pekan.

Nguồn:https://batdongsancom.com/

30 COMMENTS

  1. Kalo di Indonesia ditanya mau kemana.. bilang aja cari duit buat makan.. memang rakyat indonesia ayam disruh diam dikandang trus bertelur

  2. Di indonesia public figure tu seharusnya kasi contoh yang bail buat followernya.. Ini mah bertamu di rumah orang lah,bagus silaturahmi tapi saat ini pemerintah nyuruh duduk di rumah bukan di rumah orangg kaleeeeyy…terus bikin konten utube,hadehhh..

  3. Maaf ya.. Saya warga Malaysia.. Pendapat saya hanya satu.. Isu ini adalah isu kesihatan sedunia.. Jgn dipolitikkan…di Malaysia kami juaga ada selisih pendapat antara parti politik.. Itu normal.. Cuma bila ianya berkait dgn isu kesihatan n keselamatan rakyat.. Semua parti politik mengenepikannya.. Semua bersatu dan menurut arahan kerajaan yg memerintah.. Rakyat pula diberi informasi dari masa ke semasa.. Setiap data dan perkembangan diberitahu kepada rakyat.. Tiada rahsia supaya rakyat faham akan situasi sebenar. Ya.. Mmg ada yg degil.. Itu biasa.. Di mana mana pun.. Kami juga ada kekurangan di sana sinj.. Apa yg penting ialah tindakan segera dari pihak pemerintah…sekadar perrkongsian untuk renungan semua.. Mana yg bagus diambil.. Yg tidak jgn diikut.. Itu saja

  4. Hahaha apalah daya cuma dinegara ini negara lebih mementingkan ekonomi daripada harga nyawa Rakyat nya…. Diluar negeri hewan pun diselamatkan di Indonesia rakyat mati cuma ditonton sama pejabat nya

  5. Malaysia mantap Presiden nya! Full of Action! Punya tentara GUNAKAN! Punya Polisi GUNAKAN! Cegah warga yang tidak patuh itu! GO MALAYSIA!

  6. Aku tinggal Di Malaysia… Hidup Aman damai… Alhmdulillah… Tidak amburadul kayak Di ndo… Semprawut…dikit2 demo… Rakyat diatur susah…

  7. Semalam aq keluar jap pegi kedai,sebab nak beli rokok pastu boleh pulak terserempak ngan polis 🤦die punye soalan tak boleh bawak bincang banyaknye

  8. Di indonesia hari jum'at di tiadakan untuk mencegah wabah virus covid 19 di bilang komunis /pki anti islam dan lain lain susah kalu beragama tidak sama ilmu nya

  9. Kebiasaan warga +62 ,suka membanding-bandingkan…
    Kl indo lockdown,semua warga sdh siap negara tdk menanggung selama lockdown, penghasilan masih dibawah rata-rata, kebutuhan bahan pokok pasti diborong sama orang punya duit, mungkin 2-4 hari bs bertahan,uang habis gimana solusinya dan orang miskin makan utk tiap hari aja susah,kdg mkn cuman 1x sehari,nasib gelandangan jalan gimana,negara sdh gk peduli padahal UU jelas,fakir miskin dan anak terlantar di pelihara negara,tapi negara tdk menanggung beban hidupnya..
    Semoga ada solusi terbaik utk indo

  10. Iya memang warga malaysia patuh dgn peraturan dan hukum di rajanya,,, sy TKI lpekerja sawit disini & dan tdk boleh keluar dari kem…

  11. Rukun negara kami malaysia berpegang dgn prinsip nombor yg kedua iaitu KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA..warga malaysia yg tak pegang rukun negara adalah pengkhianat bangsa…dan prinsip no.4 KEDAULATAN UNDANG-UNDANG……kerajaan melindungi rakyat dan rakyat seharusnya menghargai dan menghormati kerajaan negara….yg suka melawan bermakna org itu tak mencintai negaranya MALAYSIA☺

  12. Indonesia ksi libur mlh ngayap ke puncak.beda sih org yg pnya otak sm yg ga pnya otak.y contoh pd kepuncak liburan.giliran sakit slhn pemerintah,

  13. Di negri halu malah tdk karuan dn carut marut…berantakan..rezimnya dongok rakyatnya pembangkang krn melarat..

  14. Kalau disini orange ngeyel ngeyel mas, padahal sudah disuruh dirumah tapi noh dijalan malah pada keluyuran, bawa anak kecil juga, yg anak sekolah yg muda muda pada nongkrong dan merokok dipinggir jalan, saya lihat dengan mata kepala saya sendiri.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here